logo

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت به شخصی گفته می شود که با عقد قرارداد با اشخاص ، برخی از امور و یا تمامی اقداماتی که برای مهاجرت کردن به سایر کشورها لازم است را به وکالت از آنها انجام دهد .

هر یک از کشورهای دنیا قواعد حقوق داخلی مخصوص به خود را دارند و به خصوص در زمینه پذیرش اتباع از کشورهای دیگر حساسیت های ویژه ای دارند و مسافرت به کشورهای آنها و یا مهاجرت کردن به آنها قوانین خاصی دارد که این قوانین ، در قالب رشته ای تحت عنوان حقوق بین الملل خصوصی مورد توجه قرار می گیرند.

به همین دلیل اگر شخصی قصد داشته باشد به دیگر کشورها سفر کرده و یا به آنجا مهاجرت نماید ، باید با قواعد و مقررات ناظر بر اتباع خارجی در آن کشور آشنا باشد و مثلا بداند که آن کشور در چه شرایطی به اتباع سایر کشورها اقامت یا تابعیت می دهد . به عنوان نمونه ، شرایط اخذ تابعیت کشور ایران سکونت 5 سال متوالی یا متناوب در ایران است .

هر چند خود اشخاص هم می توانند بدون داشتن وکیل ، امور مربوط به مهاجرت را انجام بدهند ، با این حال گرفتن یک وکیل مهاجرتی خوب که به ویژه با قواعد حقوقی کشور مقصد مهاجر آشنایی داشته باشد ، نقش بسزایی در تضمین مهاجرت داشته و می تواند به فردی که قصد مهاجرت دارد کمک ویژه ای نماید .

در صورتی که شخصی قصد مهاجرت تحصیلی ، کاری یا سرمایه گذاری به کشور دیگری را داشته باشد ، با استفاده از خدمات وکیل مهاجرت ، می تواند کلیه اقدامات و پروسه های مربوط به مهاجرت و پذیرش را از طرف موکل انجام داده به نحوی که دیگر نیازی به انجام اقدامات خاصی توسط موکل نباشد ؛ هر چند سایر تعهدات موکل در عقد وکالت به قوت خود باقیست

علاوه بر اینها ممکن است که شخص بخواهد به صورت شخصی اقدامات مربوط به مهاجرت را انجام بدهد و صرفا از مشاوره تخصصی وکیل مهاجرت استفاده کند . در این صورت ، انجام اقدامات لازم به عهده خود فرد است و صرفا برای دریافت راهنمایی در خصوص روش های مهاجرت یا جلوگیری از ایجاد مشکل در فرایند اخذ پذیرش ، می توان از مشاوره های وکیل مهاجرت استفاده کرد.

وظایف وکیل مهاجرت

*وکیل مهاجرتی می بایست یک قراراداد شفاف و مشخص با متقاضی مهاجرت منعقد کند که در آن ، کلیه اقداماتی که وکیل مهاجرت می خواهد به وکالت از شخص آنها را انجام دهد ، تعیین شده باشد 

*نیاز است که حین امضای قرارداد مهاجرتی میان شخص و وکیل مهاجرت ، مفاد قرارداد به صورت دقیق مطالعه شده و از اینکه اقدامات درج شده در قرارداد مد نظر متقاضی مهاجرت هست یا خیر ، اطلاع حاصل شود ؛

*وظیفه وکیل مهاجرت این است که تمامی اقدامات حقوقی ، اداری و تشریفاتی مربوط به اخذ پذیرش مهاجرت را انجام دهد ؛ به صورتی که در هیچ مرحله ای نیازی به انجام اقدامات دیگری توسط موکل نباشد .

*وکیل مهاجرتی موظف است صرفا در چارچوب قرارداد مهاجرتی منعقده اقدام نماید و صرفا هزینه هایی که برای انجام مهاجرت لازم است را انجام داده و هزینه اضافه تری از موکل خود مطالبه ننماید .

*وکیل مهاجرت موظف است موکل را از تمامی اقداماتی که در خصوص دریافت پذیرش جهت مهاجرت موکل انجام داده مطلع نماید و در تمامی اقدامات خود ، طبق مصلحت موکل رفتار کند

*هر چند وکیل مهاجرتی نمی تواند به صورت صد در صد تضمین نماید که برای شخص متقاضی ، پذیرش مهاجرتی اخذ می کند ، اما می بایست تمامی تلاش خود را انجام بدهد تا نتایج مورد درخواست موکل خود را کسب نماید و در این مسیر نباید از هیچ گونه تلاشی فروگذار نماید 

*در صورتی هم که وکیل مهاجرتی صرفا به ارائه مشاوره در خصوص مهاجرت می پردازد ، لازم است که اطلاعات صحیح و قانونی به متقاضی ارائه نموده و آخرین روش ها و اقداماتی که برای مهاجرت ضروری هستند را برای موکل خود شرح دهد تا شخص با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط موکل ، اقدامات مورد نیاز را انجام بدهد .

برچسب‌ها :

اشتراک‌گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.