logo

ثبت برند در خارج از کشور

ثبت برند (نام تجاری) در کشورهای دیگر دنیا امکان پذیر بوده و باید پیش از هر اقدامی، برند مورد نظر را در داخل کشور مبدا به ثبت رساند. اما اولین مرحله برای ثبت بین المللی یک برند، درخواست و تکمیل فرم اظهارنامه نام تجاری از اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری است که باید در آن، مشخصات نام تجاری مانند فونت، رنگ و نوع آن ذکر شود. این فرم نیز شامل فهرست طبقه بندی بین المللی علائم تجاری است که صاحب برند می تواند طبقه نام تجاری خود را از داخل این لیست پیدا کند.

خوشبختانه، ثبت برندها و علائم تجاری در اکثر کشورهای دنیا امکان پذیر بوده و دولت های آن ها از این امر کاملا حمایت می کنند. هر کشوری برای خود یک سازمان ملی یا منطقه ای ثبت علائم تجاری دارد، اما به منظور تسهیل روند، یک سیستم بین المللی ثبت علائم تجاری توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO ایجاد شده است.

به کمک این سیستم، فرد متقاضی می تواند با ارائه یک اظهارنامه بین المللی به WIPO در هر کشوری که خواست، نام یا علامت تجاری خود را ثبت نموده و از مزایای بین المللی آن بهره مند شود. مزایای ثبت برند در خارج از کشور توسط سیستم بین المللی WIPO عبارتند از:

  • آسان و سریع کردن روند ثبت
  • به صرفه شدن فرآیند ثبت
  • بهره مند شدن از خدمات بین المللی ثبت
  • امکان اعمال هر گونه تغییری در مشخصات برند در سطح جهانی، تنها با تکمیل یک فرم و پرداخت هزینه ای کم
  • معاف شدن اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری کشور مبدا از طبقه بندي محصولات و خدمات برند و نیز چاپ علامت تجاری در یک روزنامه ملی

برچسب‌ها :

اشتراک‌گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.